مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در دیدار با همتای خود در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مهم پارس جنوبی در اقتصاد کشور گفت: رویکرد ما حمایت از سرمایهگذاری در منطقه است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و مشاور رئیس جمهوری قرقیزستان، ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت هلدینگ ملی قرقیزستان بر عملیاتی شدن همکاریها تاکید کردند.
بحران اخیر قطر این واقعیت را برجسته کرد که در صورت بسته شدن مجدد مرز این کشور با عربستان، مشکلات تجربه شده دوباره ایجاد خواهد شد، اما راه حل این است که قطر شریک تجاری مانند ایران داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه هایی که در قطر پیش بینی شده است، این است که بتوانیم در موضوع کشتیرانی بین بنادر دو کشور توافقی را داشته باشیم و امیدواریم که خط کشتیرانی ایران و قطر ایجاد شود.
بر اساس آنچه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردند در سال جاری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری در بنادر و پسکرانههای بندری رخ داده است که با ظرفیتها و پتانسیلهای موجود فاصله زیادی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار داشت: زمان جنگ ارمنستان و آذربایجان توانستیم کامیونهایی به مقصد روسیه را از طریق کشتی رو -رو انتقال دهیم. به طوریکه حتی کامیونهای ترکیه که راهی روسیه بودند به دلیل بروز مشکلات در مرز ارمنستان و اذربایجان، به سمت بنادر گیلان آمدند.
مدیرعامل راهآهن اعلام کرد: در سفر به روسیه، ترانزیت مستقیم ترکیبی ریلی-دریایی از طریق منطقه آزاد لوتوس روسیه و بندر کاسپین ایران مورد تفاهم قرار گرفت.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و 900 هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.
پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI، حرکت قطار دوم از مبدا کشور پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد.